Testarea psihologică în mediul organizațional se poate realiza cu două scopuri: evaluare în vederea recrutării sai promovării și identificare a nevoilor de dezvoltare (assessment centers și development centers).

Testarea psihologică pentru recrutare: 

Testarea psihologică introdusă în procesul de selecție a angajaților este un instrument foarte util pentru că asigură o potrivire cât mai bună între competențele candidaților și necesitățile organizației sau a funcției pentru care aceștia concurează. În acest fel se maximizează eficiența procesului de recrutare și prin asta se reduc costurile asociate.

Testare psihologică pentru dezvoltare personală și profesională:

Atunci când o companie pune accent pe performanța angajaților, investește în dezvoltarea lor profesionala și in identificarea nevoilor de training a acestora. Astfel, capabilitățile angajaților sunt măsurate cu teste psihologice specifice și sunt comparate cu necesitățile posturilor pe care acestea le ocupă. Diferențele sunt adresate prin programe de training bine țintite. Atunci când testarea psihologică se face cu scop de cunoaștere în vederea dezvoltării profesionale, specialiștii noștri pot oferi ședințe individuale de feedback care vor spori impactul acțiunii.

Rapoartele oferite în urma testării sunt personalizate să reflecte relevanța rezultatelor în contextul funcției în raport cu care s-a realizat testarea. 

Calificările noastre în psihologie organizațională:

Elia Consulting are o echipă de specialiști, psihologi cu drept de liberă practică care sunt acreditați să folosească mai mult de 50 de teste psihologice, printre și cele mai renumite pe plan național și internațional cum ar fi: CAS++, SHL, Psytech, MBTI, etc. Atestatele noastre sunt obținute atât de la Colegiul Psihologilor din România cât și de la Asociația Europeană a Psihologilor (EFPA) și Societatea Britanică de Psihologie (BPS).